Dersler ve Ders İçerikleri
Sınıf | Dönem | Ders Tip | Ders Kodu | Ders Adı (TR) | Ders İçeriği | Ders Amacı |
1. Sınıf | 1 | Zorunlu | Her hafta LANGUO A1 (1st ed.) ders kitabından bir hafta işlenecektir. Ekstra okuma metinleri, videolar ve slaytlar ile birlikte konular pekiştirilecektir. | Bu ders, öğrencileri başlangıç seviyesinde akademik İngilizceye giriş yapmalarını ve okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler, akademik metinler okuyacak, akademik dersler dinleyecek ve belli akademik konular üzerine hem yazıp hem de konuşacaklar. Öğrenciler ayrıca resmi yazışmaların, özellikle mail yazmanın, temellerine giriş yapacaklar. | ||
1. Sınıf | 1 | Zorunlu | Bu dersin kapsamında; öncelikle teknoloji tabanlı girişimcilik ile ilgili temel kavramlar verilecektir. Başarılı girişim ve girişimcilerin özelliklerinden bahsedilecektir. Başarısız girişim ve girişimcilerin yaptıkları ortak hatalar özetlenecektir. Girişimciliğin makroekonomik boyutta ve küreselleşme sürecindeki yeri ve önemi dersin bir diğer konusudur. Bütün bu genel bilgiler üzerine, öğrencilere İş Modeli Geliştirme eğitimleri verilerek; kendi proje fikirlerini girişimcilik kapsamındaki değer önerisini de ön plana koyarak geliştirmeleri amacıyla yol gösterilecektir. Bütün bu bilgilerle girişimcilerin seçtikleri öncelikli teknoloji alanında sağlıklı ve herhangi bir girişime temel olabilecek proje ve iş fikri geliştirmeleri amaçlanacaktır. Son olarak, iş fikrinin geliştirilmesinde sonra şirket kurma, geliştirme ve gerektiğinde şirket satışı ile ilgili bilgiler paylaşılacaktır. | Girişimcilik temel bilgilerini İç Mimarlık öğrencilere aktarmak ve bu ilkeler çerçevesinde geliştirecekleri proje fikirlerini hayata geçirecek proje grupları oluşturmaktır. Dünyadaki girişimcilikle ilgili mevcut literatür, girişimciliğin küresel ekonomik sistemdeki yeri ve önemi tartışılacaktır. Bu konuda başarı hikayeleri olan Konuklarla öğrencilere iş modeli geliştirme uygulamaları tanıtılıp, öğretilerek proje fikirlerinin oluşması, geliştirilmesi, bir değer önerisi olup olmadığının sınanması sağlanacaktır. | ||
1. Sınıf | 1 | Zorunlu | İş güvenliğinin dünyada ve Türkiye’de ortaya çıkışı ve gelişimi, İş güvenliğinin önemi, karşılaşılan maliyetler, (İşveren, işçi ve ülke ekonomisi açısından),İş kazalarının nedenleri, Ergonominin iş hayatındaki yeri, Güvensiz durum ve davranışlar, Meslek dallarına göre Güvenlik kuralları, İlk yardımın esasları ve hedefleri, Tehlike kaynakları, Kişisel koruyucu donanımlar, Yangın ve patlamalar, Büyük Endüstriyel Kazalar, Meslek hastalıkları, çeşitleri ve önlemler, İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda İşveren ve çalışan sorumlulukları, İş Sağlığı ve Güvenliği ko-nusundaki Mevzuat, yönetmelik ve standartları, Riski değerlendirmek, ve risklerin kontrolü. | İşçi sağlığı biliminin gelişimini ve amaçlarını kavramalarını, meslek hastalıklarının temel özelliklerini ve bunlardan korunmak için alınması gereken önlemleri öğrenmelerini ve uygulayabilecek beceriler geliştirmelerini, Çalışma ortamı ve üretim sürecinde ortaya çıkan tehlike ve riskleri tanıyabilme ve güvenli çalışma ortamları oluşturabilme, İşçi sağlığı ve iş güvenliği konusunu ilgilendiren yasa, tüzük, yönetmelik ve tebliğlerin kapsamını ve iş yerlerindeki uygulama alanlarını kavrayabilme ve yeni yayınlanacak olan yasal düzenlemeleri izleyebilme, İş sağlığının ve güvenliğinin sağlanması açısından işverenin ve işçinin yükümlülüklerinin hukuki çerçevesi, iş kazaları ve meslek hastalıklarından doğan cezai sorumlulukları kavrayabilme, İşçi ve işverenlerin çalışma ilişkilerinde ekonomik ve sosyal faaliyetlerini korumak ve geliştirmek amacıyla kurdukları sendikaları yasal boyutuyla tanıyabilme, Toplu iş ilişkilerini düzenleyen ‘Toplu İş Sözleşmesi Grev ve Lokavt Kanunu’nun hukuki çerçevesi ve ana hatlarını kavrayabilme, İş sözleşmesine dayalı biçimde çalışanlarla çalıştıranlar ve bunların örgütleri ile devlet arasında bu çalışmaya yönelik ilişkiyi düzenle-yen kuralları öğretebilmeyi amaçlamaktadır. | ||
1. Sınıf | 1 | Zorunlu | Ders, farklı iş alanlarından başarılı ve deneyimli konukların katılımı ile öğrencilerin geleceğe yönelik kariyer planlama süreçlerine ne şekilde yön verebileceklerine dair bir içerikten oluşmakla beraber, üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin görsel ve zihinsel olarak beslenebilecekleri her türlü disiplinin müfredat içine entegre edilmesi ile; çok yönlü, disiplinler arası ve disiplinler üstü düşünebilme becerilerini geliştirmeye odaklanan bir içerikten oluşmaktadır. | Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatına kolayca uyum sağlayabilmelerini amaçlayan, akademik çalışmalara ek olarak sunulacak çeşitli etkinliklerden oluşan bir programdır. Bu etkinlikler, öğrencilerin hedeflerine ulaşmalarına ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmalarına yardımcı olacak programlarla, aktif birer birey olmaları konusunda öğrencileri destekleyecektir. Sosyo-kültürel etkinliklere odaklanan program, öğrenciler için haftalık bir mola vererek, entelektüel merak, kültürel duyarlılık ve sorumluluk alma konusunda farkındalık yaratmayı ve öğrencilerin vizyonunu geliştirmenin yanı sıra onları topluma ve dünyaya faydalı birer birey olarak eğitmeyi amaçlar. | ||
1. Sınıf | 1 | Zorunlu | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrencilerin; Temel tasarım kavramı ve ilkelerini anlaması, Tasarım problemlerini farklı ortam ve araçlarla çözebilmesi ve özgün fikirler üretebilmesi, Tasarım elemanlarını özgün, rasyonel ve bütüncül bir yaklaşımla bir araya getirebilmesi, İki ve üç boyutlu ortamda, tasarım elemanları arasındaki ilişkileri tanımlayabilmesi, Tasarım sürecinde grup ve bireysel çalışma becerilerini geliştirmesi, Tasarımlarını iki ve üç boyutlu ortamlarda sunabilme becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir. | Ders, temel tasarım kavramı ve prensiplerinin uygulamalı iki ve üç boyutlu tasarım çalışmalarıyla öğretilmesini ve tasarım süreci ve tasarım dilini kavratmayı hedefler. Bu süreçte öğrencilerin eleştirel bakış açısıyla düşünme biçimini geliştirmeleri ve tasarım sürecinde araştıran, sorgulayan ve problemlere alternatif çözümler arayan bir yaklaşımı benimsemeleri hedeflenir. Soyut ve somut kavramsal tartışmalar ışığında, tasarımın biçimsel ifadesinin güçlü temsilini oluşturma becerisini geliştirmeyi amaçlar. | ||
1. Sınıf | 1 | Zorunlu | Bu dersin kapsamında; öğrencilerin zihinlerinde tasarladıkları nesneleri başkalarına ifade etmek için kullanacakları dil olan teknik resim kuralları, araçları ve standartları stüdyo ortamında öğretilir. Nesneleri farklı bakış açıları ile iki ve üç boyutlu düşünebilme ve çizebilme becerilerini geliştirebilmek için dersler ödevlerle pekiştirilir. İç mimarlık proje derslerine zemin hazırlayacak çizim teknikleri öğretilir. | Bu derste uygulamalar ve ödevler aracılığıyla öğrencilere teknik resim kuralları ve standartlar doğrultusunda, çizim aletlerini kullanarak nesneleri kâğıt üzerine iki ve/veya üç boyutlu olarak doğru, hassas ve ölçekli şekilde aktarabilme becerilerini kazandırmak hedeflenmektedir. Nesnelerin plan, kesit ve görünüşleri ile perspektif görünümleri el tekniği ile çizilerek aralarındaki ilişkilerin kavranması sağlanır. | ||
1. Sınıf | 1 | Zorunlu | Tasarım ve mimarlık alanlarının ilişkisinin kurulması için, temel matematik, geometrik çizim teknikleri ve tasarı geometri konularının genel hatları, formülleri ve teknik çizim kuralları işlenir. | Dersin amacı, tasarım eğitimi alan öğrencilere yönelik temel matematik, geometrik çizim teknikleri ve tasarı geometri konularında genel yetkinlik kazandırmaktır. | ||
1. Sınıf | 1 | Zorunlu | Bu ders, içmimarlık ve çevre tasarımı disiplinine giriş niteliğindedir. İçmimarlığın temel kavramları, tarihsel gelişimi ve mimarlık ile sanat-tasarım disiplinleriyle olan ilişkisi ele alınır. Mesleğin kapsamı, çalışma alanları ve uygulama biçimleri üzerinde durularak, çevre–mekân–insan etkileşimi hem fiziksel hem de zihinsel boyutlarıyla değerlendirilir. İç mekânı oluşturan temel fiziksel öğeler tanıtılır; tasarım süreci, tasarımın temel prensipleri, yaratıcılık kavramı, mekânsal algı ve kullanıcı deneyimi gibi başlıklar çerçevesinde içmimarlıkta tasarım yaklaşımı kuramsal ve uygulamalı olarak irdelenir. | Bu ders, içmimarlık ve çevre tasarımının temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve mimarlıkla olan farklarını kavratmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin, içmimarlıkta tasarım süreci, yaratıcılık, algı ve kullanıcı deneyimi gibi temel konularda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. Ders kapsamında ayrıca, eleştirel düşünme becerisi gelişmiş, çağdaş tasarım yaklaşımlarına duyarlı ve mesleki terminolojiye hâkim bireyler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Sınıf | Dönem | Ders Tip | Ders Kodu | Ders Adı (TR) | Ders İçeriği | Ders Amacı |
1. Sınıf | 2 | Zorunlu | Her hafta belirli iş İngilizcesi vakalarını öğrenilirken, ders kitabının (Lanugo A2, 1. Basım) bir ünitesi işlenecektir. | Bu ders, öğrencilerin akademik okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini geliştirerek iş İngilizcesini tanıtmayı amaçlar. Ders, öğrencileri resmi/gayri resmi dil, iş başvuru süreci ve işle ilgili belirli terimleri öğretir. Öğrenciler birçok farklı akademik konuyla ilgili metinleri okuyacak, dersleri dinleyecek ve belirli formatlarda yazılar yazacaklardır. | ||
1. Sınıf | 2 | Zorunlu | GRS 122 | Bu dersin kapsamında; öncelikle teknoloji tabanlı girişimcilik ile ilgili temel kavramlar verilecektir. Başarılı girişim ve girişimcilerin özelliklerinden bahsedilecektir. Başarısız girişim ve girişimcilerin yaptıkları ortak hatalar özetlenecektir. Girişimciliğin makroekonomik boyutta ve küreselleşme sürecindeki yeri ve önemi dersin bir diğer konusudur. Bütün bu genel bilgiler üzerine, öğrencilere İş Modeli Geliştirme eğitimleri verilerek; kendi proje fikirlerini girişimcilik kapsamındaki değer önerisini de ön plana koyarak geliştirmeleri amacıyla yol gösterilecektir. Bütün bu bilgilerle girişimcilerin seçtikleri öncelikli teknoloji alanında sağlıklı ve herhangi bir girişime temel olabilecek proje ve iş fikri geliştirmeleri amaçlanacaktır. Son olarak, iş fikrinin geliştirilmesinde sonra şirket kurma, geliştirme ve gerektiğinde şirket satışı ile ilgili bilgiler paylaşılacaktır. | Dersin amacı; girişimcilik ile ilgili temel bilgileri öğrencilere aktarmak ve bu ilkeler çerçevesinde geliştirecekleri proje fikirlerini hayata geçirecek proje grupları oluşturmaktır. Dünyadaki girişimcilikle ilgili mevcut literatür öğrencilere aktarılacak ve bu da girişimciliğin küresel ekonomik sistemdeki yerini ve önemini anlamalarını sağlayacaktır. Öğrencilere iş modeli Geliştirme uygulamaları öğretilerek proje fikirlerinin netleştirilmesi ve bu proje fikrinin girişimcilik için bir değer önerisi olup olmadığının sınanması sağlanacaktır. | |
1. Sınıf | 2 | Zorunlu | Mimarlık, iç mimarlık ve ilgili disiplinlerin alanında uzman profesyonellerin fikir paylaşımında bulunduğu seminerler, bireysel çalışma, grup çalışması, araştırma yöntemleri ve süreçlerin ortaya konması, veri toplama yöntemleri, veri analiz yöntemleri, sözlü görüşmelerin değerlendirilmesi, kazanılan bilginin değerlendirilip raporlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Ders, öğrencilerin, mimarlık, iç mimarlık meslekleri ve birlikte çalıştıkları disiplinler alanlarında faaliyet gösteren iş yerleri hakkında araştırmalar, görüşmeler ve toplantılar yoluyla kendi meslek alanları ile ilgili bilgi ve farkındalık kazanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin, bireysel ve grup çalışmaları yaparak iş yerleri ve faaliyet alanlarını mesleki, mekânsal, teknik, donanımsal, ekonomik, sosyal konularda inceleyerek değerlendirmeleri hedeflenmektedir. | ||
1. Sınıf | 2 | Zorunlu | Üniversite Hayatına Giriş Dersi’nin devamı olan bu ders kariyer planlama, mülakat süreçleri, imaj ve iletişim gibi konularda öğrencinin yetkinliğini artırmaya çalışarak, yüksek nitelikli kişiler yetiştirmeyi amaçlar. Ayrıca derste çeşitli seminerlerle bilim, teknik, sanayi, yaratıcı düşünme, Ar-Ge alanında yaşanan gelişmeler, öğrencilere rasyonel ve eleştirel düşünebilme, muhakeme yeteneği, akılcı çözümler üretebilme ve gelecekteki iş fırsatlarını değerlendirebilme bilgisini vermeyi hedeflemektedir. Bu ders geleceğe yönelik mesleki planlama süreçlerine öğrencilerin ne şekilde yön verebileceklerine dair bir içerikten oluşmakla beraber, temel bilimlerin ülkemizde gelişmesine katkı sağlayıp, öğrencilere uygulamalı araştırmalar yapma fırsatı vererek mevcut bilgi ve fikirleri yenileyip, zenginleştirmeyi ve meslek dallarının ihtiyacı olan elemanları yetiştirmeyi gaye edinmiştir. | Ders, öğrencilerin, meslekleri alanında kariyer planlama, etkili iletişim ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. Bu çerçevede, program ve bölüme yönelik alanında güncel mesleki faaliyetleri eleştirel gözle yorumlayarak kendi ilgi alanları paralelinde mesleki gelişim kazanmalarını hedeflemektedir. | ||
1. Sınıf | 2 | Zorunlu | Dersin kapsamı 2 boyutlu ve 3 boyutlu mekânsal tasarım yapma becerilerinin somut ve soyut kavramların tartışılması aracılığı ile geliştirilmesini içermektedir. | Ders, temel tasarım kavramı ve prensiplerinin uygulamalı iki ve üç boyutlu tasarım çalışmalarıyla öğretilmesini ve tasarım süreci ve tasarım dilini kavratmayı hedefler. Soyut ve somut kavramsal tartışmalar ışığında, tasarımın biçimsel ifadesinin güçlü temsilini oluşturma becerisini geliştirmeyi amaçlar. | ||
1. Sınıf | 2 | Zorunlu | Bu dersin kapsamında; öğrencilerin zihinlerinde tasarladıkları mekanları başkalarına anlatmak için kullanacakları dil olan teknik resim kuralları, araçları ve standartları stüdyo ortamında öğretilir. Mekanların plan, kesit ve görünüşlerini çizebilme becerilerini geliştirebilmek için dersler uygulama ve ödevlerle pekiştirilir. İç mimarlık proje derslerine zemin hazırlayacak çizim teknikleri öğretilir. | Bu derste uygulamalar ve ödevler aracılığıyla öğrencilere Teknik Resim kuralları ve standartlar doğrultusunda, el çizimi kullanılarak nesneleri ve mekanları kâğıt üzerine plan kesit ve görünüşlerini çizebilme, iki ve/veya üç boyutlu, doğru, hassas ve ölçekli şekilde aktarabilme ve maketini yapabilme becerilerini kazandırmak hedeflenmektedir. Mekanların, mimari plan, kesit ve perspektif çizimleri, mesleki çizim kuralları ve standartları öğretilir. Farklı ölçeklerdeki (1/100, 1/50, 1/20) mimari uygulama projelerinin ölçeğe uygun çizim teknikleri anlatılır. | ||
1. Sınıf | 2 | Zorunlu | Bu dersin kapsamında; öğrencilere meslek hayatları boyunca kullanacakları ve tasarlayacakları iç ve dış mekanların çizimlerini, doku, renk, malzeme ve diğer tasarım fikirleri ile ilgili bilgileri içerecek şekilde sunmaları öğretilir. | Bu dersin amacı; öğrencilerin iç mekanların iki ve üç boyutlu sunumunu yapabilmelerini sağlamaktır. Derste iç mekanların teknik resim kuralları ve uluslararası standartlar doğrultusunda, plan, kesit ve görünüşlerinin uygun şekilde çizimi ve renklendirilmesi, serbest el ile eskiz becerilerinin kazandırılması ve iç mekân tasarım fikirlerinin görsel temsili için diyagramlar, konsept paftası ve malzeme paftası hazırlama tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. | ||
1. Sınıf | 2 | Zorunlu | Bu ders kapsamında öğrenciler; farklı dönem ve coğrafyalara ait sanat ve mimarlık akımlarını, temel düşünsel yaklaşımları, malzeme ve form ilişkilerini, kültürel etkileşimleri kavrayarak yorumlama becerisi kazanırlar. Aynı zamanda, çağlar boyunca değişen tasarım anlayışlarını kendi mesleki üretim süreçleriyle ilişkilendirme ve eleştirel bakış geliştirme yetkinliği edinmeleri beklenir. | Sanat ve Tasarım Tarihi dersi, iç mimarlık ve çevre tasarımı disiplinlerinde tarihsel bir perspektif geliştirerek öğrencilerin estetik, düşünsel ve kültürel bağlamları anlamalarını amaçlar. Ders, Antik Çağ’dan başlayarak Rönesans, Modernizm ve Modern Sonrası dönemlere kadar uzanan geniş bir tarihsel süreci ele alarak, mimarlık ve tasarımın sosyal, felsefi, dini ve politik dinamiklerle nasıl şekillendiğini analiz etmeyi hedefler. |
Sınıf | Dönem | Ders Tip | Ders Kodu | Ders Adı (TR) | Ders İçeriği | Ders Amacı |
2. Sınıf | 3 | Zorunlu | İnkılap/devrim kavramı, Türk inkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküş sebepleri, Osmanlı İmparatorluğu’nu kurtarma çabaları, fikir akımları, I dünya savaşı, Mustafa Kemal’in Anadolu’ya geçişi ve kongreler, Türkiye büyük millet Meclisi’nin açılışı, kurtuluş savaşı, dış politika, Mudanya ateşkesi, Lozan konferansı. | Dersin temeli olan Türk inkılabı, Atatürkçülük düşüncesi ve Atatürk ilkelerinin eski Türk ve dünya tarihi çerçevesinde karşılaştırılarak öğrenilmesini sağlamak. Bunun için klasik ders anlatımının dışına çıkarak; XX. yüzyıl Türk modernleşmesinin (siyasi, askeri, sanat ve teknik), XX. yüzyıldan önceki izdüşümleri, temelleri veya kırılmalarının, teknolojik olanaklarla olabildiğince görselleştirilerek öğrenciye aktarılması hedeflenmektedir. Temel amaç, öğrencinin teorik veya ansiklopedik bilgiyi öğrenmesi değil, tarih ile kendi uzmanlık alanı arasında bir bağ kurabilmesidir. Ayrıca yaşadığı çağın ve dünyanın sorunlarını daha geniş bir perspektiften görebilmesinin sağlanmasıdır. | ||
2. Sınıf | 3 | Zorunlu | TUR 101 | Dilin ve Türk dilinin özellikleri, yazma yöntem teknikleri ve uygulamalı çalışmaları, noktalama işaretleri ve yazım kuralları, Dünya Türk romanı, tiyatrosu. | Öğrencilere anlama ve yazılı ifade etme ile ilgili temel becerileri kazandırmak, öğrencilerin Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanmalarını pekiştirmek, Türk ve dünya romanı ile tiyatrosu hakkında entelektüel birikimlerine katkı sağlamak, proje yazma ve sunu hazırlamada faydalı olacak yazma yöntem ve tekniklerini kavramalarını sağlamak, günlük hayatta iş başvurusu, iş görüşmesi gibi mesleki uygulamalarda gerekli olacak kalıp ifadelerin ve metinlerin oluşturulmasını, teknolojik ortamda Türkçenin kullanımına dair gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasını sağlamaktır. | |
2. Sınıf | 3 | Zorunlu | Öğrencilerin öğrenim gördükleri ilk yılın ikinci döneminden itibaren almaya başladıkları İş Yeri Uygulaması dersi her dönemin sonunda 15 iş günü olacak şekilde mezuniyetlerine kadar devam eder. Bu ders kapsamında öğrenciler iç mimarlık mesleği ile ilgili uygulama alanlarını tanırlar, iç mimarlık pratiğinin süreçlerine katılarak bilgi ve becerilerini geliştirirler. | Öğrenciler her dönem sonu işyeri uygulaması dersi kapsamında işyerlerinde çalışarak deneyimler kazanırlar. Meslek adaylarının, bu dersteki görev ve aktiviteleri, deneyimli üst düzey çalışanları ve iş yeri eğitmenlerini iş başında gözlemleme, öğrencilerin bireysel olarak çalışmalarına olanak sağlanması amaçlanmaktadır. İş yeri uygulaması dersinde yürütülen etkinlikler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandıracaktır. | ||
2. Sınıf | 3 | Zorunlu | İşlevsel çeşitliliğin minimum düzeyde tutulduğu, kimlikli, işlevsel, estetik ve belirli bir kullanıcı profilini hedef alan küçük yasam alanı, mekânlara yönelik tasarım yapma becerilerinin kazanılacağı bir tasarım problemi. | Bu dersin temel amacı mekânsal tasarıma ait temel bilgi ve becerilerin geliştirilmesi, mekânlarda kimlik oluşturma, işlevsel mekanlar yaratma, estetik ve işlev arasındaki ilişkiyi kurma, kullanıcı odaklı iç mekan tasarımları yapma ve tasarım sorunlarına çözüm bulma becerilerinin geliştirilmesidir. | ||
2. Sınıf | 3 | Zorunlu | Bu dersin kapsamında; öğrencilerin tasarımlarını teknik resim kurallarına uygun şekilde ve dijital ortamda çizebilmeleri için gerekli olan komutlar öğretilir. Çizimlerini doğru ve hassas çizebilmeleri, gerekli revizyonları ise pratik ve kolay yapabilmeleri için komutlar uygulamalar ve ödevlerle pekiştirilir. Öğrencilere gerek eğitimleri boyunca gerek se meslek hayatlarında gerekecek olan bilgisayar destekli çizim komutları ve teknik bilgi öğretilir. | Bu derste öğrencilere uygulamalar ve ödevler aracılığıyla İç Mimarlık disiplinine ait çizimler için vektörel çizim mantığıyla AutoCAD programındaki 2D komutlarını kullanma becerileri kazandırılacaktır. Öğrencilerin bilgisayar ortamında, ölçek ve tekniğine uygun, doğru ve hassas bir şekilde mesleki çizimlerini yapıp çıktı almaları sağlanır. | ||
2. Sınıf | 3 | Zorunlu | Ders kapsamında mimari yapı tasarımında malzemenin işlevi, yapısal tasarımı etkileyen faktörler, yapıyı oluşturan taşıyıcı ve konstrüksiyon sistemler, bu sistemleri oluşturan yapı elemanlarının ve malzemelerinin nitelikleri ele alınacaktır. | Ders, iç mimarlık bölümü öğrencilerinin yapıyı oluşturan sistemleri ve unsurları tanımalarını; Bu sistem ve yapı elemanların tasarımında malzemelerin işlevlerini ve özelliklerini öğrenmelerini; yapısal tasarımı etkileyen fiziksel sorunların farkına varmalarını ve tasarımlarında doğru malzemeleri seçebilmelerine katkıda bulunmayı amaçlar. | ||
2. Sınıf | 3 | Zorunlu | Bu dersin içeriğinde, Mimarlık Tarihi temel kavramları, tarihsel gelişimi, önemi ve görevleri, mimarlık tarihindeki kronolojik gelişmeler gibi konular yer almaktadır. Derslerin odak konusu olan, dönemin politik, ekonomi ve kültüre ve tarihe bağlantısı kurularak, mekân geleneğinin neden ve nasıl olduğunun tariflenerek, ana akım eğilimleri belirlenir. Her dönemin tipik yapıları ve özgün yapıları beraber ele alınarak, tarihin genellemelerinin kapsamı konusunda öğrencide farkındalık oluşturulması amaçlanır. Bu derste, tarih öncesi çağlardan başlanarak, 16-17. yüzyıla kadar gelinmesi hedeflenmektedir. | Mimarlık tarih ve kuramının mimarlık disiplini içerisindeki yeri, tarih disiplininin temel yöntem ve terimleri bu ders kapsamında aktarılarak öğrencilerin mekan kurgusu, yapı sistemi ve kentleşme kavramlarının kronolojik değişimini bütünsel ve neden-sonuç ilişkileri içerisinde kavraması amaçlanır. Bu bağlamda dersin esas amacı Paleotik Çağ’dan 16-17. yüzyıla kadar olan dönemin temel sanat ve mimarlık tarihi bilgilerini kronolojik şekilde aktarmak ve toplumların coğrafi, sosyo-kültürel özelliklerinin anlaşılmasını sağlamaktır. | ||
2. Sınıf | 3 | Zorunlu | İç mekânların fonksiyonlarına gore rahat görüş sağlanması, iş veriminin arttırılması, ekonomik etkinliğin değerlendirilmesi açılarından aydınlatma ile ilgili bilgi verilmesi. | Öğrencinin çeşitli fonksiyonlardaki mekânların aydınlatılma gereksinimleri, iş veriminin artırılması ve ekonomik etkinliğin değerlendirilmesi konularında bilinçlendirilmesi. |
Sınıf | Dönem | Ders Tip | Ders Kodu | Ders Adı (TR) | Ders İçeriği | Ders Amacı |
2. Sınıf | 4 | Zorunlu | Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar. Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler. Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları. Atatürk dönemi Türk Dış Politikası. İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiye’nin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası. Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri. | Yirminci yüzyılın uluslararası gelişmeleri bağlamında üniversite öğrencilerine Türkiye’nin yakın tarihini öğretmek. Türk İnkılabı Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Üniversite öğrencileri tarafından Türk İnkılabının çağdaşlaşma ve çağdaşlaşmanın taşıyıcısı olma hedef ve misyonunun benimsenmesini sağlamak | ||
2. Sınıf | 4 | Zorunlu | TUR 102 | İletişimin temel ögeleri, ses ve nefes yönetimi, beden dilinin konuşmalarda etkin kullanımı, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar ve uygulamalı çalışmaları, sözlü anlatım türleri ve uygulamalı çalışmaları. | Öğrencilere anlatma ve ifade etmeyle ilgili temel becerileri kazandırmak, onların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarını pekiştirmek, Türk şiiri hakkında entelektüel birikimlerine katkı sağlamak, proje sunmak veya hazırlıklı/hazırlıksız konuşma yapmada yararlı olacak konuşma yöntem ve tekniklerini kavramasını sağlamak, onlara günlük hayatta iş başvurusu, iş görüşmesi gibi mesleki uygulamalarda gerekli olacak konuşma becerisinin kazanılmasını sağlamaktır. | |
2. Sınıf | 4 | Zorunlu | Bu ders kapsamında öğrenciler; farklı dönem ve coğrafyalara ait sanat ve mimarlık akımlarını, temel düşünsel yaklaşımları, malzeme ve form ilişkilerini, kültürel etkileşimleri kavrayarak yorumlama becerisi kazanırlar. Aynı zamanda, çağlar boyunca değişen tasarım anlayışlarını kendi mesleki üretim süreçleriyle ilişkilendirme ve eleştirel bakış geliştirme yetkinliği edinmeleri beklenir. | Öğrenciler her dönem sonu işyeri uygulaması dersi kapsamında işyerlerinde çalışarak deneyimler kazanırlar. Meslek adaylarının, bu dersteki görev ve aktiviteleri, deneyimli üst düzey çalışanları ve iş yeri eğitmenlerini iş başında gözlemleme, öğrencilerin bireysel olarak çalışmalarına olanak sağlanması amaçlanmaktadır. İş yeri uygulaması dersinde yürütülen etkinliklerle adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandırmak hedeflenmektedir. | ||
2. Sınıf | 4 | Zorunlu | İşlevsel çeşitliliğin minimum düzeyde tutulduğu, kimlikli, işlevsel ve belirli bir kullanıcı profilini hedef alan, alt mekân-üst mekân ve farklı kotlardaki hacim tasarımlarının tartışılmasına izin veren, küçük yaşam alanı, mekânlara yönelik tasarım problemi. | Bu dersin temel amacı mekânsal tasarıma ait temel bilgi ve becerilerin geliştirilmesi, mekânlarda kimlik oluşturma, işlevsel mekanlar yaratma, estetik ve işlev arasındaki ilişkiyi kurma, kullanıcı odaklı iç mekân tasarımları yapma ve tasarım sorunlarına çözüm bulma becerilerinin geliştirilmesidir. | ||
2. Sınıf | 4 | Zorunlu | İç mimari unsurların dijital ortamda ifade edilme teknikleri, program ara yüz anlatımları, modelleme yöntem ve teknikleri, modelleme araçlarının uygulamalı anlatımları, sahne oluşturma ve görsel çıktı alma yöntemleri. | İç mekânların ve mimari unsurlarının, Autodesk - 3ds MAX programı kullanılarak 3 boyutlu olarak modellenmesi, sahne kurgusu ile görsellerinin oluşturulması iş süreçlerinde temel hâkimiyet sağlanarak modelleme becerisinin kazandırılması. | ||
2. Sınıf | 4 | Zorunlu | Ders kapsamında iç mimari mekân tasarımında malzemenin işlevi, yapısal tasarımı etkileyen faktörler, yapıyı oluşturan taşıyıcı olmayan sistemler, bu sistemleri oluşturan yapı elemanları, tefriş elemanları ve malzemelerinin nitelikleri ele alınacaktır. | Dersin amacı; iç mimarlık bölümü öğrencilerinin yapıyı oluşturan sistemleri, unsurları ve tefriş elemanlarını tanımalarını; bu sistem ve yapı elemanların tasarımında malzemelerin işlevlerini ve özelliklerini öğrenmelerini; yapısal tasarımı etkileyen fiziksel sorunların farkına varmalarını ve tasarımlarında doğru malzemeleri seçebilmelerine katkıda bulunmayı amaçlar. | ||
2. Sınıf | 4 | Zorunlu | 14. yüzyıldan Postmodern sonrası dönem zaman aralığında mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi, coğrafi farklılıklar ile sosyokültürel etkileşimlerin görseller, plan v.b. eşliğinde karşılaştırmalı olarak incelenmesi. | Dersin amacı; tarihsel süreç içerisinde toplumsal, kültürel, politik vb. olaylara bağlı olarak mimarlık alanın gelişimini ve iç mekân tasarımına yansımalarını aktarmak. | ||
2. Sınıf | 4 | Zorunlu | Bu derste iç mekân ve çevre tasarımının insan boyutlarıyla uyumuna ilişkin bilgiler; antropometrik, fizyolojik, mekânsal, psikolojik, enformasyon ve emniyet kavramlarıyla açıklanır. Öğrencilere, insana ait her türlü eylemin gerçekleştiği mekânların tasarımı ve mobilyaların boyutlandırılması için kullanılan ergonomik tasarım ilkelerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi sağlanır. | Dersin temel hedefi ergonomik verilerin mekânsal tasarıma, mekan tasarımında etkisi olan her türlü tefriş elemanına etkisini irdelemek ve bu ilişkinin belirlenen bir tasarım problemi üzerinde denenmesini sağlamaktır. |
Sınıf | Dönem | Ders Tip | Ders Kodu | Ders Adı (TR) | Ders İçeriği | Ders Amacı |
3. Sınıf | 5 | Zorunlu | Bu ders kapsamında öğrenciler; farklı dönem ve coğrafyalara ait sanat ve mimarlık akımlarını, temel düşünsel yaklaşımları, malzeme ve form ilişkilerini, kültürel etkileşimleri kavrayarak yorumlama becerisi kazanırlar. Aynı zamanda, çağlar boyunca değişen tasarım anlayışlarını kendi mesleki üretim süreçleriyle ilişkilendirme ve eleştirel bakış geliştirme yetkinliği edinmeleri beklenir. | Öğrenciler her dönem sonu işyeri uygulaması dersi kapsamında işyerlerinde çalışarak deneyimler kazanırlar. Meslek adaylarının, bu dersteki görev ve aktiviteleri, deneyimli üst düzey çalışanları ve iş yeri eğitmenlerini iş başında gözlemleme, öğrencilerin bireysel olarak çalışmalarına olanak sağlanması amaçlanmaktadır. İş yeri uygulaması dersinde yürütülen etkinliklerle adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandırmak hedeflenmektedir. | ||
2. Sınıf | 5 | Zorunlu | ICM311 | Farklı işlevsel organizasyonların bir arada ele alındığı, özel ve kamusal kavramlarının tartışılmasına izin veren, mevcut bir yapının potansiyellerini yorumlama ve yeniden işlevlendirme konusunda fikir üretmeyi destekleyen, malzeme seçimleri ve yapısal detayların çözümlerine odaklanan, ergonomik ve antropometrik verilerin mekân tasarımına etkisinin tartışıldığı mekânlara yönelik tasarım probleminin çözümüne yönelik çalışmalar gerçekleştirilir. Tasarım probleminin çözümünün ifadesi faklı ölçeklerde gerçekleştirilir, sistem detayı ve nokta detayı çizimleri ile birlikte güçlendirilir. | Bu dersin temel amacı ele alınan tasarım problemi ile birlikte farklı işlevsel organizasyonları bir arada ele alarak mekânlarda kimlik oluşturma, özel ve kamusal kavramları arasındaki farkı anlama, tasarım probleminin çözümünde yön verici kavramsal yaklaşıma dönüştürme, işlevsel mekanlar yaratma, estetik ve işlev arasındaki ilişkiyi kurma, kullanıcı odaklı iç mekân tasarımları yapma, ergonomi-antropometri kavramlarını mekânsal tasarıma ve tefriş elemanları tasarımına yansıtma ve tasarım sorunlarına çözüm bulma becerilerinin geliştirilmesidir. | |
3. Sınıf | 5 | Zorunlu | Mobilya Tasarımı | Ders iki aşamadan oluşmaktadır; İlk aşama, mobilya tasarım süreci hakkında bilgi ve becerileri geliştirilmesini; mevcut güncel tasarımların araştırılıp, analizlerinin ve sunumlarının yapılmasını; verilen mevcut bir tasarım mobilyanın detaylarının çıkartılıp, ölçekli çiziminin ve pafta sunuşunun yapılmasından oluşmaktadır. İkinci aşama ise, öğrencilerin kendi mobilyalarını tasarlamaları, güncel üretim süreçlerini ve yeni teknolojilerin takibi ve malzeme araştırmaları ile 1/1 ölçekte mobilyanın üretiminden oluşmaktadır. | Bu derste, mobilya tasarımına ait temel bilgi ve becerilerin geliştirilmesine yönelik eğitimin verilmesinin yanı sıra, öğrencilerin mobilya tasarım ve üretim süreçlerine hâkim olması hedeflenmektedir. Bu tasarım stüdyosunun amacı, önerilen bir bağlam çerçevesinde, kavram geliştirme ve çalışma çizimlerinin üretimi ile başlayarak bir mobilya tasarlamak ve üretmektir. | |
3. Sınıf | 5 | Zorunlu | ICM 315 | Mimari tasarımların bilgisayar ortamında üç boyutlu modellenmiş hallerinin sahne kurgusu içerisinde düzenlenip, hesaplatılarak; fotoğrafik görsellerinin elde edilmesi. | Mimari görselleştirme amaçlı olarak, Autodesk 3ds MAX ve V-Ray programları ile ileri düzey görsellerin hesaplatılması becerinin kazandırılması. | |
3. Sınıf | 5 | Zorunlu | İnsan, Mekan ve Çevre dersinin içeriğini, insan ve mekan arasındaki ilişkinin sorgulanması bununla birlikte mekânsal algıyı biçimlendiren sosyokültürel çevre ve fiziki çevre kavramlarının irdelenmesi oluşturmaktadır. Ders, mekânsal davranış, deneyim ve algı çerçevesinde mekânsal bağlamda ele alınmış okumalar üzerine eleştirel tartışmalar yapmayı kapsar. | Ders, öğrencilerin, mekan ve mekan algısı üzerine kapsamlı ve bütüncül bilgi edinmelerini amaçlamaktadır. Bu bağlamda tasarım sürecini destekleyecek teorik alt yapının oluşmasına, eleştirel tasarım düşüncesinin gelişmesine katkı koymak amaçlanmaktadır. İnsan, mekan ve çevre dersi, insan, mekan ve çevre ilişkileri hakkında okumalar yaparak düşünme ortamı amaçlarken güncel araştırmalar ve yeni teknolojiler hakkında bilgi vermeyi de hedeflemektedir. | ||
3. Sınıf | 5 | Zorunlu | Ders kapsamında iç mekan tasarımında doğal çevre-yapı ilişkisi ele alınarak, yapılaşmanın çevreye etkileri incelenip, doğayla uyumlu sürdürülebilir iç mekan tasarım ilkeleri belirlenecektir. Yapı tasarımından başlayarak yapının tüm yaşam döngüsü süresince olan çevre etkileşimi incelenip, “Enerji etkin bina” bilgisayar desteği kullanılarak örnek uygulamalarla çalışılacaktır. Sürdürülebilir çevre ve enerji verimliliği konusunda çalışan ulusal ve uluslararası kuruluşların uygulamaları incelenecektir. | “Enerji etkin bina tasarımı” ile yapı-doğal çevre ilişkisi aşağıdaki konular çerçevesinde kavranması amaçlanmıştır; • Ekolojik denge ve yenilenebilir enerji kaynaklarının açıklanması, • Yapı fiziği ve çevre etkileşimi kapsamında sürdürülebilir bina tasarım ilkelerinin belirlenmesi, • Çevre koruma ve enerji verimliliği konusunda çalışan ulusal ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi edinilmesi, • Bilgisayar desteği kullanılarak çıkarılan örnek uygulamalar ile bina ve çevre modelleme konularının anlaşılması. |
Sınıf | Dönem | Ders Tip | Ders Kodu | Ders Adı (TR) | Ders İçeriği | Dersin Amacı |
3. Sınıf | 6 | Zorunlu |
IYD 356
| Bu ders kapsamında öğrenciler; farklı dönem ve coğrafyalara ait sanat ve mimarlık akımlarını, temel düşünsel yaklaşımları, malzeme ve form ilişkilerini, kültürel etkileşimleri kavrayarak yorumlama becerisi kazanırlar. Aynı zamanda, çağlar boyunca değişen tasarım anlayışlarını kendi mesleki üretim süreçleriyle ilişkilendirme ve eleştirel bakış geliştirme yetkinliği edinmeleri beklenir. | Öğrenciler her dönem sonu işyeri uygulaması dersi kapsamında işyerlerinde çalışarak deneyimler kazanırlar. Meslek adaylarının, bu dersteki görev ve aktiviteleri, deneyimli üst düzey çalışanları ve iş yeri eğitmenlerini iş başında gözlemleme, öğrencilerin bireysel olarak çalışmalarına olanak sağlanması amaçlanmaktadır. İş yeri uygulaması dersinde yürütülen etkinliklerle adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandırmak hedeflenmektedir. | |
2. Sınıf | 6 | Zorunlu | ICM 312 |
İç Mimarlık Stüdyosu IV
| Tasarımda algısal boyutun ele alındığı, iç mekan konforu, kalitesi, sağlıklı iç mekan, sürdürülebilirlik kavramlarının tasarımlara etkisinin irdelendiği, iç mekan tasarımında mobilya tasarımlarının da gerçekleştirildiği ve detaylarının çözümlendiği, farklı işlevsel organizasyonların bir arada ele alındığı, özel ve kamusal kavramlarının tartışılmasına izin veren, mevcut bir yapının potansiyellerini yorumlama ve yeniden işlevlendirme konusunda fikir üretmeyi destekleyen, malzeme seçimleri ve yapısal detayların çözümlerine odaklanan, ergonomik ve antropometrik verilerin mekân tasarımına etkisinin tartışıldığı mekânlara yönelik tasarım probleminin çözümüne yönelik çalışmalar gerçekleştirilir. Tasarım probleminin çözümünün ifadesi faklı ölçeklerde gerçekleştirilir, sistem detayı ve nokta detayı çizimleri ile birlikte güçlendirilir. | Bu dersin temel amacı ele alınan tasarım problemi ile birlikte farklı işlevsel organizasyonları bir arada ele alarak mekânlarda kimlik oluşturma, özel ve kamusal kavramları arasındaki farkı anlama, mekanı algısal boyutu ile ele alma, iç mekan konforu, kalitesi, sağlıklı iç mekan, sürdürülebilirlik kavramlarının iç mekan tasarımına etkisi üzerine tartışma ve bu kavramları tasarım probleminin çözümünde yön verici kavramsal yaklaşıma dönüştürme, işlevsel mekanlar yaratma, estetik ve işlev arasındaki ilişkiyi kurma, kullanıcı odaklı iç mekân tasarımları yapma, ergonomi-antropometri kavramlarını mekânsal tasarıma ve tefriş elemanları tasarımına yansıtma ve tasarım sorunlarına çözüm bulma becerilerinin geliştirilmesidir. |
3. Sınıf | 6 | Zorunlu |
ICM 314 | Yapı Tasarım Stüdyosu | Bu ders, bina yapım yöntemlerini kapsamlı bir şekilde ele alır. Ana strüktür sistemlerini temel alarak, duvar, çatı, merdiven ve yer sistemleri gibi iç mekânı oluşturan mimari unsurlar incelenir ve analiz edilir. Böylece öğrenciler, bina yapım sürecinde kullanılan yöntemleri öğrenirken, iç mekân tasarımının önemini de kavrarlar. Dersin odak noktası, bina yapım sürecinin tüm yönleriyle anlaşılması ve mimari unsurların analiz edilerek yorumlanmasıdır. | Dersin amacı, öğrencilere mimari tasarım sürecinin tüm aşamalarında detay bütün ilişkisi içinde analitik düşünme, sentez yapma, değerlendirme, sorun çözme, grafik ve teknik anlatım becerilerini geliştirmek ve tasarım bilinci kazandırmak için gereken temel kavramları ve yöntemleri öğretmektir. Bu ders, en az iki katlı ve bodrumlu seçilecek yapım yöntemleri ile gerçekleştirilmiş veya gerçekleştirilebilecek bir yapının uygulama projesinin hazırlanması ve uygulama projesinin yapılması yoluyla öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürmelerini sağlamaktadır. Öğrenciler, bu ders sayesinde yaratıcı düşünme ve tasarım becerilerini geliştirerek, bütünsel ve fonksiyonel mimari projeler oluşturma konusunda özgüven kazanacaklardır. |
3. Sınıf | 6 | Zorunlu | Fiziksel Çevre Kontrolü II | Disiplinler arası iş birliği ile gerçekleştirilen bir üretim şekli olan inşaat süreçlerinde mimari projeler ile tesisat ve donanım ile ilgili projeler arasındaki çelişki veya uyumsuzlukların giderilmesi önemlidir. Bu ders içeriğinde mimari bir tasarımın tamamlayıcı bileşenleri olan tesisat ve donanım konuları sıhhi, mekanik ve elektrik tesisatları başlıkları altında ele alınacaktır. | Tasarım sırasında mimari mekân ihtiyaçlarına dayalı sıhhi, mekanik ve elektrik düzenlemelere yönelik karar verebilmeyi destekleyecek düzeyde kuramsal ve /veya uygulamalı bilgiye dayalı alt yapı oluşturmak amaçlanmaktadır. | |
3. Sınıf | 6 | Zorunlu | ICM 318 | Akustik | İç mimarlık uygulamalarında akustik konusunda malzeme, detaylama, uygulama ilkeleri ve olası sorunlar hakkında genel bilgiler. | İç mimarlıkta mekanların sessel ve işitsel açılardan donanımına yönelik olarak öğrencinin çeşitli mekanların akustik konforunun sağlaması yönünde öğrenciye bilgi ve görüş kazandırılması. |
Sınıf | Dönem | Ders Tip | Ders Kodu | Ders Adı (TR) | Ders İçeriği | Dersin Amacı |
4. Sınıf | 7 | Zorunlu | Bu ders kapsamında öğrenciler; farklı dönem ve coğrafyalara ait sanat ve mimarlık akımlarını, temel düşünsel yaklaşımları, malzeme ve form ilişkilerini, kültürel etkileşimleri kavrayarak yorumlama becerisi kazanırlar. Aynı zamanda, çağlar boyunca değişen tasarım anlayışlarını kendi mesleki üretim süreçleriyle ilişkilendirme ve eleştirel bakış geliştirme yetkinliği edinmeleri beklenir. | Öğrenciler her dönem sonu işyeri uygulaması dersi kapsamında işyerlerinde çalışarak deneyimler kazanırlar. Meslek adaylarının, bu dersteki görev ve aktiviteleri, deneyimli üst düzey çalışanları ve iş yeri eğitmenlerini iş başında gözlemleme, öğrencilerin bireysel olarak çalışmalarına olanak sağlanması amaçlanmaktadır. İş yeri uygulaması dersinde yürütülen etkinliklerle adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandırmak hedeflenmektedir. | ||
4. Sınıf | 7 | Zorunlu |
ICM 411 | Karmaşık işlevsel problemlerin aynı yerleşim alanındaki farklı yapılarda ele alınması ve yapılar arasındaki dil birliğini işlev ve iç mekân tasarımları özelinde tartışmaya imkân yaratan mekânlara yönelik tasarım yapma becerilerinin kazandırılması. | Farklı ölçekteki, karma işlevli tasarım problemlerinin teknik ve teorik diğer derslerde alınan bilgilerle harmanlanarak, çok yönlü bakış açısı ile çözüldüğü proje uygulaması ile öğrencilerin tasarım stratejisi geliştirmeleri, tasarım problemine yönelik çözüm üretebilmeleri ve bunu uygulayabilecek yetkinliğe erişmeleri amaçlanmaktadır. | |
4. Sınıf | 7 | Zorunlu | Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. | Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. | ||
4. Sınıf | 7 | Zorunlu | Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. | Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
Sınıf | Dönem | Ders Tip | Ders Kodu | Ders Adı (TR) | Ders İçeriği | Dersin Amacı |
4. Sınıf | 8 | Zorunlu | Bu ders kapsamında öğrenciler; farklı dönem ve coğrafyalara ait sanat ve mimarlık akımlarını, temel düşünsel yaklaşımları, malzeme ve form ilişkilerini, kültürel etkileşimleri kavrayarak yorumlama becerisi kazanırlar. Aynı zamanda, çağlar boyunca değişen tasarım anlayışlarını kendi mesleki üretim süreçleriyle ilişkilendirme ve eleştirel bakış geliştirme yetkinliği edinmeleri beklenir. | Dersin amacı öğrencilerin eğitim sürecinde elde ettikleri bilgileri işyerlerinde deneyimleme fırsatları bulmasını sağlamak | ||
4. Sınıf | 8 | Zorunlu |
ICM 412
| Tasarım problemlerinin yapı iç mekân çözümlemelerinde tasarım, malzeme, detay ve yapım ilişkisi içerisinde ele alınması ve tasarımda dil birliğini işlev ve iç mekân tasarımları özelinde tartışmaya imkân yaratan mekânlara yönelik tasarım yapma becerilerinin kazandırılması. | Mezuniyet aşamasına gelen öğrencilerin bir tasarım problemini tasarım aşamasından, yapım aşamasına kadar taşıma becerilerinin geliştirilmesi. |
Ders Kodu |
Ders Adı |
Seçmeli Kategorisi |
Dersin İçeriği |
Dersin Amacı |
Mimari Fotoğrafçılık |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Maket Yapımı |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Mimarlıkta Eskiz |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Rölöve ve Değerlendirme |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
İç Mimarlıkta Güncel Konular |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Evrensel Tasarım |
ELEC 4,ELEC 5,ELEC 6,ELEC 1,ELEC 2,ELEC 3 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Tekstil ve Doku |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Geleceğin İç Mekanları |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Son Yüzyılın Mimarları |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Set ve Sahne Tasarımı |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Fuar tasarımı |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
3D Modelleme ve Animasyon |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Bilgisayar Ortamında Mimari Sunum |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Restorasyon ve Koruma Çalışmaları |
ELEC 4,ELEC 5,ELEC 1,ELEC 2 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Sürdürülebilir Tasarım |
ELEC 4,ELEC 5,ELEC 6,ELEC 1,ELEC 2,ELEC 3 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Çevre Psikolojisi |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Kentsel Tasarım Prensipleri |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Tasarım Felsefesi |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Mimaride Yazılım |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders teorik ve uygulamalı olmak üzere işlenir. |
Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda mesleki becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Bilim Kurgu ve Mimarlık |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Değişimlerden (toplumsal, kültürel, politik, ideolojik, teknolojik) etkilenen farklı tür mekanların tasarım verileri ve sonuçlarının bilim kurgu film ve edebi eserleri üzerinden tartışılması. |
Gelecek öngörüleri ve mekân tasarımları üzerine bir tartışma zemini oluşturmak; gelecek ve mimarlık arasındaki ilişkiyi bilim kurgu aracılığı ile incelemek; değişmesi olası olan toplumsal ve kültürel veriler, bilimsel gelişmeler doğrultusunda gelecekte karşımıza çıkabilecek mekân türleri ve tasarımları üzerine fikirlerin hangi yöntem ve verilerle geliştirilebileceğini tartışmak; bilim kurgu aracılığı ile mekân ve zamana ilişkin tartışma ortamı yaratmak. |
|
Mimarlıkta Bilgi Teknolojileri I |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders mimarlıkta bilgi teknolojileri alanındaki güncel gelişmeleri ve tartışmaları konu almaktadır. |
Dersin amacı öğrencilerin mimarlıkta bilgi teknolojileri alanındaki güncel gelişmeler ve tartışmalar hakkındaki farkındalıklarını, bilgilerini ve deneyimlerini artırmaktır. |
|
Mimarlıkta Bilgi Teknolojileri II |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Ders mimarlıkta bilgi teknolojileri alanındaki güncel gelişmeleri ve tartışmaları konu almaktadır. |
Dersin amacı öğrencilerin mimarlıkta bilgi teknolojileri alanındaki güncel gelişmeler ve tartışmalar hakkındaki farkındalıklarını, bilgilerini ve deneyimlerini artırmaktır |
|
Mekan ve Doğal Işık |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Mekânlarda doğal ışığın öneminin vurgulanması, mimarlıkta mekân, ışık ve anlam bağlamında temel kavramların tanınması, mimarlık tarihi dönemlerinde mekân-ışık ilişkilerinin değerlendirilmesi ve iç mekânda doğal ışık dağılımıyla ilgili analizleri yapabilecek bir yöntemin öğrenilmesi. |
Bu dersin amacı, doğal ışığın tasarımda tarihsel süreç içerisinde mekândaki rolünün ve anlamının irdelenerek, mekân-ışık ilişkisinin tartışılmasıdır. Bununla birlikte mekân tasarımında doğal ışığın rolünün değerlendirmesi için mekândaki doğal ışık dağılım analizinin bilgisayar ortamında yapılabilmesi amaçlanmaktadır. |
|
İç Mimarlıkta Yeniden İşlevlendirme |
ELEC 1,ELEC 2,ELEC 4,ELEC 5 |
Bu ders, geçmişte çeşitli amaçlarla inşa edilmiş ancak günümüzde özgün işlevlerini yitirmiş veya kullanılmayan yapıların yeni ihtiyaçlar ve fonksiyonlar doğrultusunda nasıl tekrar işlevsel hale getirilebileceği konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlamaktadır. Derste, yeniden işlevlendirme kapsamında dönüştürülen yapıların yurtdışı ve yurtiçi örnekleri incelenecektir. Yapıların yeniden kullanımlarında işlev seçiminde dikkat edilecek faktörler ve yeniden kullanımın iç mekâna etkileri göz önünde bulundurularak, örnek projeler analiz edilip değerlendirilecektir. |
Bu ders, iç mimarlık öğrencilerine mevcut mekânların ve yapıların yeni işlevlere uygun olarak dönüştürülmesi konusunda temel kavramları ve teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, tarihi yapıların, atıl binaların dönüşümü ve kullanım dışı alanların ihtiyaçlara uygun olarak yeniden işlevlendirilmesi konusunda bilgi ve becerileri öğreneceklerdir. |
Ders Kodu |
Ders Adı |
Seçmeli Kategorisi |
Dersin İçeriği |
Dersin Amacı |
Arapça II |
ELEC 2,ELEC 1,ELEC 3,ELEC 6 |
- |
- |
|
Almanca II |
ELEC 2,ELEC 1,ELEC 3,ELEC 6 |
- |
- |
|
İTALYANCA II |
ELEC 2,ELEC 1,ELEC 3,ELEC 6 |
- |
- |
|
Rusça II |
ELEC 2,ELEC 1,ELEC 3,ELEC 6 |
Rus dilinin özellikleri, okuma, yazma yöntemleri ve teknikleri, ayrıca eserler, noktalama işaretleri ve yazı biçimi kuralları hakkında pratikler. |
Rusça A1 temel öğrenmeyi ve basit sözlü konuşma ve yazma temelinde iletişim kurmayı amaçlamaktadır. Temel öğrenmede okuma, yazma ve başkalarıyla iletişim kurabilmeyi amaçlar. |
|
SPAN 101 | İspanyolca I | ELEC 3,ELEC 6 | - | - |
SPAN 102 | İspanyolca II | ELEC 2,ELEC 1,ELEC 3,ELEC 6 | SPANISH 102, OSTİM Teknik Üniversitesi İspanyolca Dil Programının ikinci dersidir. SPAN101 dersini başarıyla almış öğrenciler için hem sözlü hem de yazılı İspanyolca temel iletişim becerilerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Bu derste öğrenciler yazma, dinleme, konuşma ve okuma becerilerini geliştirmeye devam ederler; İspanyolca konuşan ülkelerin kültürü hakkında daha çok şey öğrenecekler. Bu ders hem güz hem de bahar yarıyıllarında verilmektedir. | Bu dersin amacı, öğrencilerin hem sözlü hem de yazılı olarak basit bir şekilde etkileşim kurma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Dersin sonunda yavaş ve anlaşılır İspanyolca konuşmaları ve basit metinleri anlayabilirler. Öğrenciler ayrıca her İspanyolca yazılı metni okuyup telaffuz edebilecek ve temel düzeyde yazarak kendilerini ifade edebileceklerdir. Öğrenciler, yazma, okuma, konuşma ve dinlemede temel yeterlilik kazanmanın yanı sıra, İspanyolca dilinin nasıl işlediği hakkında eleştirel düşünme becerisine de sahip olacaklardır. |